środa, 31 sierpnia 2016

Ciekawostki prosto z odległej galaktyki - Mroczne Widmo



W tym wpisie funduję Wam ciekawostki z pierwszego epizodu sagi. Stworzyłam specjalną zakładkę, gdzie będziecie mogli znaleźć posty z tej serii, a więc zainteresowanych tą tematyką zapraszam do czytania. :)

Na wstępie muszę jednak przeprosić za poniższą czcionkę. Blogger ostatnio nie daje mi żyć, dosłownie. Już nie mam pojęcia co jest tego powodem. Początek posta ma normalny rozmiar czcionki, a od połowy blogger pokazuje, że to on rządzi i wygląda to jak wygląda. Jeszcze raz przepraszam. :(

Czy wiedzieliście, że ...

#1 Komnatę Amidali projektowano osiem tygodni.

#2 Ray Park'a, odgrywającego Darth Maula, charakteryzowano 3 godziny. Trudności sprawiała scena walki na pustyni, gdyż obawiano się, że makijaż rozmaże się pod wpływem temperatury.

#3 Jednym z kibiców podczas wyścigów na Tatooine jest syn Marka Hamilla. 

#4 Przez wzrost Liama Neesona konieczna była przebudowa dekoracji. Kosztowało to $ 150 000.

#5 Na casting do roli Anakina przyszło trzy tysiące dzieci.

#6 Watto idąc obok Qui-Gon Jinna nie rzuca cienia.

#7 Premiera ,,Mrocznego Widma" odbyła się 19 maja 1999 roku, ale pracę nad nim rozpoczęto wiele lat wcześniej.

#8 Podczas pobytu ekipy w Tunezji, przeszła tam wielka burza z groźnym wiatrem. Gdy filmowcy następnego dnia pojechali na plan, wszystko było zniszczone, jak po przejściu tornada. Na szczęście szkody udało się szybko naprawić. 

#9 Darth Maul ląduje na Tatooine w dzień, a kiedy wysiada z pojazdu jest już noc.

#10 Komputerowych efektów specjalnych nie użyto tylko w jednej scenie.

#11Dźwięk potworów morskich to przetworzony płacz córki szefa ekipy zajmującej się efektami dźwiękowymi.

#12 Darth Maul w czasie filmu mruga oczami tylko jeden raz.

#13 Zaprojektowanie i wykonanie kostiumów zajęło czterdziestoosobowej ekipie rok.

Informacje wykorzystałam z film webu i strony bastionów polskich fanów Star Wars. :) 

*** 

Wakacje niestety co dla niektórych dobiegają końca. Dlatego tym wpisem o ciekawostkach żegnamy dwumiesięczny wypoczynek, który mnie minął przerażająco szybko. Przez te siedemdziesiąt dni udało mi się zrealizować wiele celów, w tym rozkręcenie bloga i myślę, że mogę zaliczyć to do zadań wykonanych. Czasem udawało mi się publikować tu posty trzy/cztery razy tygodniowo i jestem z tego mega zadowolona, bo wiem, że w roku szkolnym nie byłoby na to szans. Co najważniejsze mam dla kogo pisać, bo wiem, że przybyło tutaj troszkę osób (czytelnicy, ujawniajcie się). Dziękuję każdemu kto tu zagląda, obserwuje, komentuje, a przez to mnie motywuje, Wasze słowa wiele dla mnie znaczą. :)

Mam nadzieje, że przez szkołę nie zapomnicie o tym miejscu. Obiecuję, że wpisy będę publikować w każdy piątek. Zdaję sobie sprawę, że w porównaniu do tego ile postów pojawiało się przez wakacje, jest to niewiele, a wręcz mało, ale myślę, że lepiej jeden post na tydzień niż żaden. Na następny wpis zapraszam w kolejny piątek, gdyż mam do załatwienia parę spraw, lecz myślę, że opłaca się czekać. W poniedziałek wyłaniam też pierwszego czytelnika miesiąca. :)

Trzymajcie się, już życzę powodzenia i niech Moc będzie z Wami, wspaniali czytelnicy! 

"Remember ... the Force will be with you, always".
                                                                            ~ Obi-Wan Kenobi

10 komentarzy:

  1. Nie jestem fanką gwiezdnych wojen nigdy żadnego filmu nie obejrzałam :) nie moje klimaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cię rozumiem, że może Cię to nie interesować. Moim zdaniem GW albo się kocha albo nie.
      Nie mniej jednak polecam Ci kiedyś obejrzeć. :)

      Usuń
  2. ja niestety tak jak moja poprzedniczka nie przepadam za tego typu filmami :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj! Piszesz wyjątkowo ciekawie! Szkoda, że większość ciekawostek już znałam... No nic.
    Czekam nn! :)
    NMBZT! C;
    PS: Zapraszam do siebie
    http://wszyscywalczymyowolnosc.blogspot.com <;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że wpadłaś. Cóż jeśli jesteś wielbicielką GW to trudno kogoś takiego uraczyć tymi ciekawostkami. Muszę Ci się przyznać, że ja również znam je od dawna, ale być może trafi tu ktoś kto dopiero je pozna. :)
      Na pewno wpadnę do Ciebie.
      NMBZT!

      Usuń
  4. Wiesz, że prawie nic z tego nie wiedziałam? XD No dobra, jestem tutaj ciągle, i oczywiście wpadnę w piątek ale teraz szkoła... dobra, damy radę.
    NMBZT!! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłaś dowiedzieć się czegoś nowego. :)
      Oczywiście, że damy radę, jakoś sobie poradzimy.
      Niech Moc będzie z Tobą!

      Usuń
    2. (Tak, tu ja xd wpadam na chwilę żeby nie robić spamu ale ciiii...) No cześć! Wielkie dzięki za mianowanie mnie czytelnikiem miesiąca! Bardo mnie to cieszy i będę wpadać regularnie , jak, rzecz jasna, dawniej ^^ czekam do piątku i NMBZT! :*

      Usuń
    3. ^^ Bardzo się cieszę. Na prawdę trudno mi było wybrać, bo udziela się tu kilka wspaniałych osób. Wszyscy jesteście świetni.
      A do cb Meg wpadnę w wolnej chwili.
      NMBZT i wszystkimi czytelnikami tego bloga. :-)

      Usuń
  5. Niestety nic tak jak Meg nie wiedziałam. Czekam do piątku

    Olga
    NMBZT

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że trafiłeś na mojego bloga. Spodobało Ci się tu? Zaobserwuj lub zostaw komentarz. :) Nie bawię się w obserwacje za obserwację.