piątek, 17 marca 2017

Co dotychczas wiemy o Poe Dameronie?



Poe Dameron otrzymał swoje nazwisko po współpracownicy J.J. Abramsa, natomiast reżyser "ochrzcił"go imieniem maskotki swojej córki. Dameron ma znaczny wpływ na przebieg wydarzeń w ,,Przebudzeniu Mocy". Widzimy go już na początku, gdy Lor San Tekka przekazuje mu mapę do Luke'a Skywalkera, a ten umieszcza ją w swoim droidzie BB-8 i z powodu napadu na wioskę, każe mu uciekać. Wiemy, że Poe to zaufany człowiek Lei Organy i jeden z najlepszych pilotów Ruchu Oporu. 

" Leia wysyła swojego najodważniejszego pilota na sekretną misję na Jakku, gdzie dawny sojusznik odkrył wskazówkę prowadzącą do miejsca pobytu Luke'a. 

Tak sytuacja ta opisana jest w napisach początkowych siódmego epizodu. Jednak jak widzimy Kylo Ren po zabiciu Lor San Tekki wraz z Najwyższym Porządkiem zabiera pilota do bazy, gdzie Dameron poddawany jest przesłuchaniom i torturom. Pomimo początkowemu oporowi, Kylo Ren w końcu dowiedział się od Poe, gdzie ten umieścił mapę. Ratunek nadszedł ze strony szturmowca, którym okazał się FN-2187. Zabrał on pilota ze sobą i zaproponował wspólną ucieczkę. Uciekając myśliwcem TIE i kierując się na Jakku pomimo sprzeciwu Finna (tak nazwał go Dameron), Najwyższy Porządek zestrzelił ich myśliwiec, którym lecieli i rozbili się na Jakku. 


Obydwoje przeżyli wypadek, ale zostali rozdzieleni. Dameronowi udało się wrócić do bazy Ruchu Oporu, a następnie wziąć udział w bitwie o Takodanę. Po skończonym starciu, już będąc na D'Quar pilot spotkał BB-8 i Finna. Kolejny raz mogliśmy zobaczyć Poe za sterami X-Winga podczas ataku na Starkillera. Aby zniszczyć bazę należało uszkodzić termooscylator, czym zająć się mieli Han, Chewie i Finn. Akcja zniszczenia osłon powiodła się i Poe wraz z asekuracją zniszczył bazę Starkiller. 




Na pewno rola Poe Damerona nie kończy się na ,,Przebudzeniu Mocy", zapowiedziana jest jego większa rola w ,,The Last Jedi" i mam nadzieję, że twórcy będą starali się bardziej wykorzystać jego osobę. Nie będę rozpisywać się tu o rzekomym związku Poe z Finnem, bo sądzę, że każdy z Was zdążył już samemu wyrobić sobie o tym opinię. Teraz UWAGA ewentualne SPOILERY więc jeśli nie chcesz czytać, opuść poniższy kawałek tekstu.

Być może przekonamy się czy producenci wykorzystają historię pilota i kto wie może zobaczymy jakąś wzmiankę na przykład o jego rodzicach niegdyś będących w Sojuszu Rebeliantów.  Jego matka - Shara Bey zmarła, ale wiemy, że to właśnie ona "oswajała" syna z lataniem. Z kolei jego ojciec - Kes Dameron brał przykładowo udział w bitwie o Endor. Wiemy też, że jego rodzina mieszkała na Yavinie IV, gdzie posadzili zdobyte na misji ze Skywalkerem, Drzewo Mocy, o którym nawet różnie mówiona i spekulowano przy okazji ósmego epizodu. Dodatkowo Drzewo Mocy pojawia się w komiksie Shattered Empire i prawdopodobnie na zdjęciu, które przeciekło z planów ,,The Last Jedi", na którym możemy zobaczyć coś właśnie podobnego do drzewa. 


Jednak czy faktycznie będzie to miało jakieś powiązanie z sagą, czy są to jedynie nic nieznaczące plotki, przekonamy się w następnych epizodach. Natomiast ja mam nadzieję, że tak jak obiecują, postać Poe Damerona zostanie pokazana nam ze zdwojoną siłą. 
Przypominam, że jutro o 20:00 na TVN możemy oglądać szósty epizod sagi ,,Powrót Jedi". Nie zapomnijcie włączyć telewizorów.
Niech Moc będzie z Wami! 

9 komentarzy:

  1. DRZEWO!!!
    DRZEWO MOCY ^^ KOCHAM DRZEWA.
    Ale ciekawy post! W sumie jakoś nie jestem śpiąca, nie wiem :/ Siedzę i czytam, i patrzę. Jak dla mnie Poe jest dość spoko osobką, ale ja chce jego związek z Bb8! Pasują ideolo xd No i ja chcę Rey i Kylo razem <3 nie wiem, czemu popieram takie dziwne teorie ale cóż. Tak idealnie pasują!
    Poe mi się na początku kojarzył z Pou xd
    No dobra! Dzięki za kom i wgl za życzenia na hg ^^
    Do za tygodnia!
    Mega;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, i nie podpisałam się!
      Meg :*

      Usuń
    2. Wiesz, chyba nie tylko Ty masz jakieś dziwne skojarzenia, bo mnie Poe skojarzył się z tym czerwonym Teletubisiem :D

      Usuń
  2. Boże, uwielbiam Poe! Nie wiem czemu ale strasznie spodobała mi się jego postać i tak jakoś zostało ❤️
    Czy wspominałam, że szipuje do z Rey? Pewnie tak. Ale jeżeli Reylo się sprawdzi, to ja go mogę przygarnąć 😂
    Mam szczera nadzieje, że jego rola w TLJ zostanie rozszerzona, bo ma pontencjał! 😍

    Pozdrawiam,
    Celeste aka White Angel 🌸

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zobaczyłam od Ciebie kom to od razu pomyślałam czy wspomnisz w nim coś o shippach. I nie pomyliłam się. :)
      Nie wiem, ja bym go raczej nie wplątywała w romanse i chętnie zobaczyła jako silnego pilota i przywódcę. :)
      A przygarniaj sobie, przygarniaj ... 💜 💜

      Usuń
    2. A czego innego można się spodziewać, skoro obecnie poszłam z pisaniem w romanse z połączeniem innych gatunków? 😂😂😂 Tam nic tylko szipować. I jeszcze mam nowy serial i żadna konkretna para (oprócz jednej) się nie utworzyła i tak bardzo jedną szipuje 😂💕

      Usuń
  3. Mam nadzieję, że w następnym epizodzie Poe odegra o wiele większą rolę i się więcej o nim dowiemy, bo w siódemce miał bardzo mało czasu ekranowego :/
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie całe szczęście wszystko wskazuje na to, że Poe będzie mieć więcej czasu ekranowego, tak przynajmniej mówili producenci i sam aktor. Również mam taką nadzieję, że zobaczymy go częściej, bo zapowiada się na naprawdę fajną postać. :)
      Pozdrawiam cieplutko :D

      Usuń
  4. Poe jest świetny. Nie dość, że nieźle zagrał w filmie to jeszcze pozostaj jedną z moich ulubionych postaci. :3

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że trafiłeś na mojego bloga. Spodobało Ci się tu? Zaobserwuj lub zostaw komentarz. :) Nie bawię się w obserwacje za obserwację.