piątek, 20 stycznia 2017

Ciekawostki prosto z odległej Galaktyki - ,,Zemsta Sithów"

,,Zemsta Sithów" to epizod, który zamyka Nową Trylogię, ukazuje ostateczną przemianę Anakina Skywalkera w Darth Vadera i przejęcie władzy przez Sithów, a więc kończy pewien rozdział sagi. Dla wielu fanów to właśnie trzeci epizod jest najlepszą częścią prequeli, która pokazuje to na co wielu czekało, czyli "narodziny" Darth Vadera - postrachu całej Galaktyki.Część ta obfituje w wiele ciekawostek, a niektóre z nich prezentuję poniżej. :)


Czy wiedzieliście, że ... 

#1 ,,Zemsta Sithów" jako jedyny epizod sagi posiada ograniczenia wiekowe, co nie pozwala przypisać go do kina familijnego. Uważany jest za jeden z brutalniejszych filmów z racji na sceny poparzonego Vadera, jego operacji, zabijania ludzi i mnóstwo trupów.

#2 Prace nad scenami walki pomiędzy Anakinem a Obi-Wanem trwały dwa tygodnie. Natomiast aktorzy (Hayden Christensen i Ewan McGregor) poprzez ćwiczenie szermierki zaczęli przygotowywać się do nich już dwa miesiące wcześniej. Co ciekawe, sam Steven Spielberg pomagał przy kręceniu owych scen.

#3 Francuscy badacze z Tolouse Uniwersity na podstawie III epizodu "zdiagnozowali" u Anakina Skywalkera zaburzenia osobowości typu borderline. Swoje spostrzeżenia opublikowali w czasopiśmie "Psychiatry Research". 

#4 Z dialogów pomiędzy Anakinem, uwięzionym Palpatinem a hrabią Dooku wycięto wiele kwestii wypowiedzianych przez Kanclerza, w których mówił, że Dooku rozkazał Ludziom Pustyni porwanie i torturowanie matki Skywalkera. 

#5 Nazwa ,,Revenge of the Sith" nawiązuje do ,,Revenge of the Jedi", gdyż tak najpierw miał brzmieć tytuł VI epizodu, z czego zrezygnowano na kilka tygodni przed premierą. Pomysł wykorzystano przy III epizodzie. 

#6 W scenach bitwy o Kashyyyk miał pojawić się młody Han Solo, z czego jednak ostatecznie zrezygnowano. Ale w momencie, gdy Obi-Wan, Anakin i Palpatine przelatują obok budynku Senatu, pojawia się Sokół Millenium. :)

#7 Ostatnia scena ,,Zemsty Sithów", czyli przekazanie Luke'a pod opiekę Owena i Beru, została nakręcona przy okazji tworzenia ,,Ataku klonów" w Tunezji. W ten sposób zaoszczędzono na wyjeździe. 

#8 Scena, gdy Vader po operacji wstaje z platformy i zrywa łańcuchy jest nawiązaniem do ,,Frankensteina". 

#9 W około 70-tej minucie filmu, Anakin siedzi w komnacie i ukazana jest panorama Coruscant. Jednak w rzeczywistości jest to widok Nowego Jorku. 

#10 Podczas walki Mace Windu z Kanclerzem możemy dostrzec, że w niektórych ujęciach zamiast Iana McDiarmida występuje jego dubler. Tak samo jest, gdy Grievous rzuca Obi-wana w powietrze. Zamiast McGregora widać jego dublera. 

#11 Obraz wulkanu wybuchającego na Mustafar to prawdziwa erupcja wulkanu Etna na Sycylii. 

W tym wpisie to już wszystko odnośnie ,,Zemsty Sithów". Mam nadzieję, że chociaż jedna informacja była dla Was nowością. :) W zakładce pytania i odpowiedzi czekam na chętnych, którzy chcieliby podzielić się swoim zdaniem na temat "Która postać i scena z Rogue One najbardziej Wam się spodobała/zapadła w pamięć?". W następnym tygodniu po krótkim odpoczynku od spin-offa, znów do niego powracamy i zapraszam Was na notkę, w której bliżej przyjrzymy się teoriom odnoście Łotra 1, które zdementujemy lub potwierdzimy. :)
Trzymajcie się i niech Moc będzie z Wami!

9 komentarzy:

  1. Jeszcze nie miałam okazji oglądać "Zemsty Sithów" (trzeba to nadrobić, bo w kwestii tej nowszej trylogii jestem do tyłu), wiec większość tych rzeczy była dla mnie nowością ;)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz zobaczyć ,,Zemstę Sithów", bo pomimo opinii jaka krąży wokół prequeli, naprawdę warto! Epizod III to wg mnie jedna z lepszych części Nowej Trylogii. :)

      Usuń
  2. Szczerze, to nie znałem kilku ciekawostek :D Świetny post!
    Niech Moc będzie z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę, że dowiedziałeś się czegoś nowego, staram się podawać rzadziej spotykane ciekawostki. :)
      Niech Moc będzie z Tobą!

      Usuń
  3. HEJ!
    Sorki za moją nieobecność poprzednio, ale no. Jestem. W każdym razie sukces, bo niektóre rzeczy wiedziałam. A Z TYM ANAKINEM I NY W 70 MINUCIE TO ♡♡♡ KOCHAM NOWY JORK 😍😍😍
    No i szczerze to nie zauważyłam dublerów, ale dość dawno temu oglądałam tą część więc chyba niedługo to zmienię xd
    No to tyle i do zobaczenia! NMBZT!
    Meg 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że pisałam tę ciekawostkę o Nowym Jorku trochę z myślą o Tobie, bo kiedyś pisałaś, że właśnie lubisz to miasto. :D

      NMBZT!

      Usuń
  4. Bardzo świetny post! Dowiedziałam się kilku ciekawostek, o których nie miałam pojęcia. Batdzo dziękuję.
    Ps. Zapraszam na rozdział.
    Niech Moc i Batman Będzie z Tobą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem dlaczego, ale uwielbiam ciekawostki! A jeszcze bardziej ploteczki z planu 😂 Ktoś mi powie czemu?
    Zauważyłam, ze masz nowy nagłówek. Śliczny jest! 😍
    Staram się być na bierząco z blogiem, ale często zdarza mi się zapomnieć skomentować 😂🙈

    May The Force be with You,
    White Angel

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam ciekawostki i takie nowinki z planu. :) Chyba dlatego, że po prostu interesują nas aktorzy i to jak wyglądała praca nad produkcją.
      Dziękuję pięknie, na razie jest to nagłówek tymczasowy chyba, że się Wam spodoba to może zostać na dłużej. :)

      Cieszę się, że czytasz. Następny post w piątek.
      NMBZT!!

      Usuń

Cieszę się, że trafiłeś na mojego bloga. Spodobało Ci się tu? Zaobserwuj lub zostaw komentarz. :) Nie bawię się w obserwacje za obserwację.